Vi har stött på utmaningar i samband med uppgraderingen av vårt affärssystem som påverkar vår fakturahantering. Vi prioriterar våra leveranser till er kunder.
Nytt ekonomisystem
Under hösten har vi på EuroMaint utvecklat vårt ekonomi- och orderhanteringssystem och under början av december genomfördes uppgraderingen. För de allra flesta av våra kunder medför uppdateringen ingen förändring. För kunder som faktureras av EuroMaint månadsvis innebär detta att de aktiva fakturor som fanns inlagda i våra system skickades ut redan i mitten av december.
Du som månadsfaktureras får två fakturor för december
I och med övergången i vårt nya system fick du som kund som idag faktureras månadsvis en faktura skickad till dig i mitten av december. Fakturan gäller för hittills upparbetad summa under december. Nästkommande faktura skickas som vanligt i slutet av december.
Utmaningar med fakturahanteringen
Vi har dock stött på utmaningar i samband med uppgraderingen av vårt affärssystem. Det får även konsekvenser för vår fakturahantering där vi för närvarande upplever stora störningar. Vi prioriterar våra leveranser till er kunder och gör allt vi kan för att leveransen inte skall påverkas av detta. Vi arbetar för att få igång faktureringen före nyår men absolut senast 2021-01-04 räknar vi med att stänga årets faktureringar.
Vid eventuella upplevda störningar eller frågor kring fakturor ber vi dig ta kontakt med din kontaktperson hos oss på EuroMaint.