Euromaint överlåter svarven i Hagalund till SJ
SJ och Euromaint har nått en överenskommelse om överlåtelse av svarven och svarvverksamheten i...
Antonio Daban ny kommersiell direktör på Euromaint från 1 januari
Den 1 januari 2025 tar Antonio Daban över rollen som kommersiell direktör (CMO) för Euromaint....
Euromaint och VTG i strategiskt samarbete för en robust stålpendel
Vintern ställer stora krav på järnvägsbranschen och det är viktigt att alla led i...
Euromaints huvudkontor flyttar
Euromaint har vuxit ur sitt nuvarande huvudkontor och flyttar till större lokaler. Från och med...
Feststämning när nya depån för Krösatåg invigdes i Nässjö
Den 8 mars invigdes den nya tågdepån i Nässjö. Med vid invigningen fanns bland andra Rachel De...
Green Cargo tilldelar Euromaint ett förnyat femårigt underhållskontrakt
Green Cargo har tilldelat Euromaint ett förnyat femårigt underhållskontrakt för att i...
CAF en av tre förkvalificerade leverantörer till Köpenhamns tunnelbana
Köpenhamns tunnelbana ska få nya tåg. Nu har DSB utsett tre potentiella leverantörer av nya tåg...
Så påverkas Euromaint av Sekos varsel
Fackförbundet Seko lämnade i förra veckan förhandlingarna om nytt kollektivavtal. Den 2 maj...
Stort rekryteringsbehov inom tågunderhåll på Euromaint i Luleå
EuroMaint är Sveriges ledande företag inom tågunderhåll. Nu växer företaget ytterligare och rekryterar ett stort antal nya medarbetare i Luleå.
Norrtåg testar unikt koppelskydd utvecklat på Euromaint
Tågtrafiken i norra Sverige har länge haft problem med vilt på spåren, framför allt vintertid....